logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۵۸۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت وگو با موج رسا:

رونق صنعت دیجیتال در استان زنجان نیازمند حمایت از بخش خصوصی است

رونق-صنعت-دیجیتال-در-استان-زنجان-نیازمند-حمایت-از-بخش-خصوصی-است
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم رونق اقتصاد دیجیتال را در استان داشته باشیم باید زیر ساخت های لازم برای تقویت و توسعه کسب و کارهای ICT را با محوریت بخش خصوصی فراهم کنیم، گفت: باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان حمایت شود و زیست بوم مربوط به توسعه کسب و کار ها رونق بگیرد.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: اگر بخواهیم رونق اقتصاد دیجیتال را در استان داشته باشیم باید زیر ساخت های لازم برای تقویت و توسعه کسب و کارهای ICT را با محوریت بخش خصوصی فراهم کنیم، در این مسیر لازم است تا یک سری حمایت هایی از بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: اولین اقدامی که باید انجام شود تقویت و حمایت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان به عنوان تشکل صنفی و قانونی این قشر و کسب و کار هاست؛ در گام بعدی باید زیست بوم مربوط به توسعه کسب و کار ها رونق بگیرد. 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته قدم های اولیه برداشته شده است، گفت: دو پارک علم و فناوری در استان وجود دارد که عضو شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.

وی با بیان اینکه همچنین در روز های پایانی سال گذشته تفاهم نامه بین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و استانداری برای راهبری موضوع در سطح استان منعقد شد، عنوان کرد: امیدواریم این امر زمینه سازی برای فعالیت بخش خصوصی در سطح استان باشد.

سرائی ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم گام های بعدی را برداریم باید مشارکت و همراهی مسيولان استان برای رونق بخشیدن به کسب و کار های حوزه ICT انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر استان بتواند عملکرد مثبتی در تفاهم نامه مذکور داشته باشد، قابلیت و ظرفیت افزایش را دارد اما این امر باید با همت و جدیت مضاعف در سطح استان و در قالب تعامل بیشتر با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ارتباطات انجام بپذیرد./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳